Kun 3 pct. af vores indtægter
kommer fra det offentlige.
Dit bidrag er afgørende.
I forbindelse med en kræftsygdom kan der opstå behov for at klage eller at søge erstatning. Du kan f.eks. få behov for at klage og søge erstatning over den behandling, du har fået på hospitalet, eller klage over kommunen eller regionens afgørelser.
Det er vigtigt, at du er klar over, præcist hvad du vil klage over, da det er forskellige instanser, der behandler forskellige klager.
Som kræftpatient kan man klage og søge erstatning forskellige steder i sundhedssystemet og hos kommunen.
Det kan derfor til tider være svært at finde ud af, hvor man skal henvende sig. Så du skal vide, præcis hvad du vil klage over – og også vide hvad du vil opnå.
Der er nemlig forskel på at klage, søge erstatning eller rapportere en såkaldt utilsigtet hændelse. Det sidste er en fejl du har oplevet i sundhedsvæsnet, som du indberetter til styrelsen for patientsikkerhed uden at klage.
Det kan være en god idé at tale med en rådgiver. Det kan f.eks. være en rådgiver på Kræftens Bekæmpelses telefonrådgivning Kræftlinjen 80 30 10 30.
Læs om, hvordan du klager over kommunens afgørelser på det sociale område, hvis du f.eks. ikke har fået en ydelse eller et tilbud, du har søgt om. Læs mere her:
Her kan læse om, hvordan du klager over din behandling eller klager over din kommune eller regions afgørelser på sundhedsområdet. Læs mere:
Sådan søger du erstatning, når du er blevet behandlet hos lægen eller på hospitalet. Læs mere:
Her kan du læse om hvem, der kan hjælpe dig med at klage og søge erstatning, f.eks. patientkontoret eller socialrådgiveren på hospitalet. Læs mere:
Sidst ændret:07.08.2020
Strandboulevarden 49
2100 København Ø
Tlf.: 35 25 75 00
E-mail: info@cancer.dk
CVR: 55629013
EAN numre
Kontakt
Privatlivspolitik
Henvendelser om indsigt i
og sletning af persondata:
Indsigt i persondata
Sletning af persondata
Klager over brug af persondata:
E-mail: dpo@cancer.dk
Professionel og gratis rådgivning
Tlf.: 80 30 10 30
Hverdage kl. 9 - 21
Lør. - søn. kl. 12 - 17