Kun 3 pct. af vores indtægter
kommer fra det offentlige.
Dit bidrag er afgørende.
Du kan dele dine erfaringer og hjælpe os med at gøre fremtidige kræftforløb bedre. Patienters erfaringer er vigtige, fordi de dækker alle aspekter i det samlede kræftforløb på tværs af sundhedsvæsenet og er ofte forskellige fra sundhedspersonalets oplevelser.
Patienter og pårørendes erfaringer er vigtig viden for Kræftens Bekæmpelse. Vi får løbende kendskab til patienters gode oplevelser, men nogle gange sker der noget undervejs, så forløbet ikke er optimalt.
Kræftens Bekæmpelse bruger fortællinger i vores faglige projekter med at styrke kvalitet, sikkerhed og brugerinddragelse i kræftforløbet. Erfaringerne bruges også i det politiske arbejde med at sætte problemstillinger til debat i sundhedsvæsenet. Uanset hvordan patienternes erfaringer bliver fortalt til Kræftens Bekæmpelse, gennemgår vi fortællingerne og samler læringen til vores fremadrettede arbejde.
Du kan fortælle dine erfaringer igennem:
Lotte Linnemann Rønfeldt
lotterf@cancer.dk
Har du været udsat for dårlig behandling eller fejl på dit behandlingssted eller i din kommune, så har du tre forskellige muligheder, afhængig hvad du ønsker at opnå. Vær opmærksom på, at de ikke udelukker hinanden.
Du er med til at sikre, at sundhedsvæsenet lærer af sine fejl til gavn for fremtidige patienter. Patienter og pårørende kan beskrive oplevelser med fejl (utilsigtede hændelse) til Styrelsen for Patientsikkerhed. Det er frivilligt, om man vil oplyse sit navn, eller om man foretrækker at være anonym. Hændelsesstedet vil få besked og kan lære heraf.
Dansk Patientsikkerhedsdatabase
Du kan søge erstatning hos Patienterstatningen, hvis du som led i din kræftbehandling har fået en behandlingsskade. Patienter og efterladte til patienter er omfattet af patienterstatningsordningen, og loven vedrører dels forkert behandling, dels for sene indkaldelser til screening. Det er en forudsætning for at få tilkendt erstatning, at du er påført en skade.
Du kan klage over et behandlingssted eller sundhedsperson, hvis du er utilfreds med den sundhedsfaglige behandling, du har modtaget. Klagerne håndteres i Styrelsen for Patientklager og kan medføre disciplinære afgørelse, hvor stedet/personen får kritik eller kritik med indskærpelse.
Sidst ændret:03.10.2019
Strandboulevarden 49
2100 København Ø
Tlf.: 35 25 75 00
E-mail: info@cancer.dk
CVR: 55629013
EAN numre
Kontakt
Privatlivspolitik
Henvendelser om indsigt i
og sletning af persondata:
Indsigt i persondata
Sletning af persondata
Klager over brug af persondata:
E-mail: dpo@cancer.dk
Professionel og gratis rådgivning
Tlf.: 80 30 10 30
Hverdage kl. 9 - 21
Lør. - søn. kl. 12 - 17