Gå til sygdomsliste

Støt kræftsagen

Kun 3 pct. af vores indtægter
kommer fra det offentlige.
Dit bidrag er afgørende.

Kræftens Bekæmpelse lancerer nyt univers for dem mellem 20 og 40 år

01-09-2023
Kræftens Bekæmpelse ønsker at knytte de yngre målgrupper tættere på kræftsagen. Med det nyt initiativ, 'OKAY BRAVO', der bliver lanceret 1. september, vil foreningen være i øjenhøjde med de 20-40 årige.
Sylvester er del af 'OKAY BRAVO'-universet. Den tidl. rocker har begået en million fejl i sit liv og deler ud af dem – nu er han blevet bedemand og har styr på sit liv. Foto: OKAY BRAVO, Kræftens Bekæmpelse

Sylvester er del af 'OKAY BRAVO'-universet. Den tidl. rocker har begået en million fejl i sit liv og deler ud af dem – nu er han blevet bedemand og har styr på sit liv. Foto: OKAY BRAVO, Kræftens Bekæmpelse.

Mange henter hjælp og støtte hos Kræftens Bekæmpelse, når de får kræft eller bliver pårørende til en med kræft. Men livets store spørgsmål følger os fra ungdomsårene. Den samtale vil foreningen gerne være en større del af og lancerer derfor det nye initiativ 'OKAY BRAVO'.

- Med Okay Bravo vil vi involvere os i de store spørgsmål, mange unge er optaget af, fra de forlader teenagelivet, til de træder ind i 40’erne. Som Danmarks største patientforening ønsker vi at blive endnu mere vedkommende for den målgruppe, så de på sigt måske får lyst til at være frivillige eller medlemmer af foreningen eller på anden vis engagere sig i kræftsagen, siger Ida Strand, kommunikationschef i Kræftens Bekæmpelse.

Tager fat i svære emner
OKAY BRAVO vil sætte fokus på emner som sorg, vrede, død, usikkerhed, fest, ensomhed, løsrivelse, identitetskrise, sygdom og glæde.

Flere unge kæmper med mistrivsel, men heldigvis er der også en stor åbenhed og lyst til at dele følelser og tanker. Vi vil gerne være en del af den vigtige samtale.

Jannick Blaksmark, head of social and creative, i Kræftens Bekæmpelse

Det sker gennem helt nyt indhold, der blandt andet skal formidles på Instagram, TikTok og YouTube. Initiativet vil også omfatte nye samarbejder og forskellige former for events, der engagerer de 20-40-årige.

- Som en forening, der arbejder med kræft, er vi vant til at tale om det, der er svært. Med OKAY BRAVO går vi et par skridt længere og taler ind i de tanker om livet og døden, som mange unge har i dag. Flere unge kæmper med mistrivsel, men heldigvis er der også en stor åbenhed og lyst til at dele følelser og tanker. Vi vil gerne være en del af den vigtige samtale med indhold, der skaber engagement og merværdi, siger Jannick Blaksmark, head of social and creative i Kræftens Bekæmpelse.

Læs mere om det nye initiativ på vores cancer.dk:

OKAY du har fundet herind – BRAVO

Fernisering - online og 'for real'
Fredag 1. september udkommer OKAY BRAVO på egne kanaler på de sociale medier Instagram og Tik Tok og via YouTube. Lanceringen af det nye initiativ markeres ved en fysisk fernisering, fredag den 1. september 2023, kl. 16-20, i lokalerne for det tidligere 'Blaa Galleri' på Blågårdsgade 29 på Nørrebro i København.

De fire kunstnere Marie Hald, Peter Larsen, Esben Holk og Benjamin Andreas Harder Harpsøe fortolker emnet 'at fejle'. Kunsterne har arbejdet med fotografi, maleri, meme-algoritmisk kunst samt skulpturer og vil til ferniseringen forklare om deres værker.

Du kan følge OKAY BRAVO på flere kanaler:
 
Instagram

Tik Tok 

YouTube

Bag om OKAY BRAVO
  • Navnet ’OKAY BRAVO’ er en nyskabelse. ’BRAVO’ en hyldest og et anerkendende anråb. ’OKAY’ understøtter den positive og konstruktive tilgang, det nye ungebrand har.

  • OKAY BRAVO vil bestå af fortællinger og formater, der er lavet i dialog med målgruppen.